BIDANG
|
SAINS HAYAT
|
Topik
|
Haiwan
|
Standard Kandungan
|
3.1 Memahami Ciri Haiwan
|
Standard Pembelajaran
|
3.1.1
|
Objektif Pembelajaran
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :
Menamakan ciri-ciri
haiwan bercangkerang, berbulu, berbulu pelepah dan bersisik.
|
Tempoh
|
60 minit
|
Bahan Bantu Belajar
|
Kad gambar haiwan, kotak, lembaran kerja, spesimen hidup seperti
ikan, kerang, siput dan model burung
|
Emk
|
TMK
Kreativiti dan inovasi
|
Kemahiran Proses Sains
Kemahiran
Manipulatif Sains
|
Memerhati
Mengelas
Berkomunikasi
|
Aktiviti
|
Guru menyoal
a)
Apakah yang dapat kamu
perhatikan pada haiwan-haiwan ini?
Murid menyatakan
ciri yang ada pada haiwan-haiwan yang ditunjukkan.
|
Refleksi
|
1.
18 daripada 20 orang murid dapat menamakan jenis haiwan mengikut ciri
litupan badan.
2.
2 perlu dibimbing oleh guru
|
Thursday, 15 November 2012
RANCANGAN PENGAJARAN DUNIA SAINS DAN TEKNOLOGI TAHUN 3
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
2 comments:
Tahniah... blog yang menarik dan sesuai dijadikan bahan rujukan...
Tahniah, maklumat yang dipaparkan dapat menambahkan informasi saya.
Post a Comment